آموزش ساکسیفون در هم آوای ترانه

آموزش ساکسیفون در هم آوای ترانه

در موسسه هنری هم آوای ترانه آموزش ساکسفون به صورت خصوصی و کاملا تخصصی تدریس می‌شود، همچنین کلاس های ساکسیفون، هم به صورت آموزش حضوری و هم به صورت آموزش آنلاین بر‌گزار می‌شود.

در موسسه و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه امکان آموزش ساکسیفون آلتو، آموزش ساکسیفون تنور و آموزش ساکسیفون سوپرانو نیز هراهم می باشد.

در خصوص تدریس ساز ساکسیفون باید گفت که بی چون و چرا یکی از سخت ترین روند های آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد، ساز ساکسفون به جهت اینکه مکانیزم نواختن پیچیده ای دارد و چون که رابطه‌ی مستقیم با اجزای بدن دارد بسیار حساس و دشوار میباشد، خیلی از نوازنده های ساکسیفون معتقدند که ساز های بادی از جمله (ساکسفون) از لحاظ اجرایی و مکانیزم بدن، شباهت بسیار زیادی با آواز خواندن دارند؛ که در نتیجه تنفس دیافراگمی یکی از اصول دادگیری این ساز ها بشمار میرود که خیلی وقت ها به آن توجه کافی نمی‌شود.

همان طور که اشاره شد در موسسه و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه، ساز ساکسیفون برای انواع خانواده این ساز از جمله ساکسیفون آلتو، ساکسیفون تِنور و ساکسیفون سوپرانو در سبک های پاپ، کلاسیک و جَز آموزش داده میشود.

با دیدن فیلم آموزشی ساکسیفون بیشتر با این ساز زیبا و جذاب آشنا شوید.

تکنیک های کاربردی در ساز ساکسیفون

باید گفته شود که در ابتدای مسیر آموزش و یادگیری این ساز یک سری تکنیک های کاربردی وجود دارد که برای تمامی سبک های ساز ساکسیفون آموزش داده میشود، از قبیل:

  • تئوری موسیقی مرتبط با متد آموزشی ساز ساکسیفون
  • نت خوانی
  • ریتم خوانی
  • گام نوازی و آرپژ نوازی
  • گام های کروماتیک
  • پوزیشن صحیح انگشتان دست در ساکسیفون
  • فرم صحیح لب در ساکسیفون
  • نفس گیری از طریق دیافراگم

هنرجو پس از آموزش این تکنیک ها در هر جلسه از کلاس ساکسیفون با استاد ساکسیفون خود بر روی آن ها تمرین می‌کند به این منظور که ضعف ها و اشکال هایی که دارد سریع‌تر و بهتر بر طرف شود تا پیشرفت بهتری داشته باشد.

علی فرین کیا استاد ساکسیفون و پیانو با مدرک کارشناسی در رشته ساز جهانی، در موسسه هنری هم آوای ترانه

آموزش ساکسیفون درهم آوای ترانه

اجرای هنرجویان ساکسیفون

 

 

 

 

آموزش ساکسیفون – سبک پاپ

یکی از سبک های مورد علاقه افراد سبک پاپ است؛ در سبک پاپ نسبت به سلیقه‌ی هنرجو قطعه داده میشود و هنرجو آزادانه می‌تواند هر قطعه ای را که دوست دارد بسته به شرایط ساز بنوازد.

در روند آموزش این سبک نیز موارد مهم آموزشی که به آنها در بالا اشاره شد با هنرجو کار می‌شود اما در این سبک از ساکسیفون به طور مشخص کتابی به عنوان متد نخواهیم داشت بلکه بیشتر از طریق  اجرای قطعات مختلف همراه با بَکینگ ترک های خاص و زیبا، به هنرجو آموزش داده میشود.

آموزش ساکسیفون – سبک کلاسیک

برای تدریس ساکسیفون در سبک کلاسیک، از به روز ترین، جذاب ترین و تکنیکال ترین متد های آموزشی دنیا استفاده میشود و هم زمان در کنار  این آموزش ها اجرای اتود ها و قطعات کلاسیک در دوره های مختلف از آهنگسازان بنام از قبیل موتسارت، بتهوون، باخ، ویوالدی و …… با هنرجو در کلاس ساکسیفون کار می‌شود.

در سبک کلاسیک برای یادگیری  بهترِ هنرجویان ساز ساکسیفون، گام نوازی همراه با تیونر بوده که به کوک بودن نت های ساز ساکسیفون بسیار کمک میکند و تمامی اتود هایی که در جهت بالا بردن سرعت انگشتان دست می‌باشد، با استفاده از مترونوم انجام می‌شود که در روند کلاس های ساکسیفون و آموزش این ساز بسیار حائز اهمیت میباشد.

آموزش ساکسیفون – سبک جَز

سبک جز یکی از اصلی ترین سبک های ساز ساکسیفون به حساب می‌آید و بطور معمول این ساز با این سبک شناخته می‌شود، که البته یادگیری آن دشوار بوده و نیاز به تمرین روزانه، دقت و تمرکز زیاد دارد؛ در مورد سبک جَز باید گفته شود که یکی از زیباترین لهجه های ساکسفون را به خود اختصاص می‌دهد، چرا که خیلی از نوازنده های ساکسیفون به خاطر همین سبک به ساکسفون علاقه‌مند شده‌اند؛ برای آموزش این ساز در سبک جز، از اتود‌های کاملا حرفه‌ای و بسیار سخت و همچنین آرتیکولاسیون های دشوار استفاده میشود، البته برای شرکت در دوره های ساکسیفون-سبک جَز حتما باید دوره های مقدماتی و مبتدی ساز ساکسیفون را گذراند. همچنین کلیات آموزش مانند گام نوازی، پوزیشن لب، کوک کردن ساکسیفون و دیگر موارد که به آنها اشاره شد نیز در این سبک با هنرجو کار می‌شود اما با دقت، حساسیت و جزئیات بیشتر چرا که نوازندگی در این سبک از ضرایفی برخوردار است که حتما می‌بایست با دانش و کسب تجربه به آن دست یافت.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

ساکسیفون چیست

تاریخچه ساکسیفون

در پایان به دو نکته مهم باید اشاره کرد:

  • در کلاس‌های ساکسیفون، برای تمامی سبک های ساز ساکسیفون قطعات و اتود های کتاب به صورت دوئت توسط استاد، یا با ساز ساکسفون یا با ساز پیانو با هنرجو همراهی میشود
  • برای تهیه ساز و تست ساز جهت خریدن، استاد در کنار شما خواهد بود.

 

سوال های متداول:

از چه سنی آموزش ساز ساکسیفون شروع می‌شود؟

نسبت به جسه، استعداد و هوش یادگیری  می‌توان از سن ۹ سالگی آموزش این ساز را شروع کرد.

آیا یادگیری ساز ساکسیفون سخت است؟

این موضوع خیلی به سبک یادگیری ساکسیفون بستگی دارد اما در مجموع می‌توان گفت بله، بنابراین نیاز‌مند تمرین مداوم و پشتکار می‌باشد.

آیا برای شرکت در کلاس ساکسیفون، ساز ساکسیفون باید از همان ابتدا تهیه شود؟

بله، چون در آموزش ساز ساکسیفون از همان جلسه اول، هنرجو برای انجام تمرین های مربوطه نیاز به داشتن ساز دارد.

کلاس ساکسیفون چند ترم است و چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری و نوازندگی ساکسیفون روندی طولانی دارد که البته نمی‌توان مدت زمان مشخصی را تعیین کرد چرا که نسبت به سبک یادگیری، استعداد فردی و تمرین در افراد مختلف متفاوت می‌باشد. اما در کمترین حالت می‌بایست به مدت یک سال در کلاس های این ساز شرکت کنید.

 

شما می‌توانید برای مشاوره، استعداد یابی و ثبت نام در کلاس های ساکسیفون با همکاران ما در مجموعه هنری هم آوای ترانه در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت