درباره ما

مؤسسه‌ی هنری هم‌آوای‌ترانه با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۰فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود. این موسسه شامل آموزشگاه، استودیو ضبط و استودیو تمرین می‌باشد.
موسسه هنری هم آوای ترانه از کادری مجرب و متخصص که همگی دارای تحصیلات دانشگاهی می‌باشند و در زمینه‌ی تدریس، تولید و اجرای موسیقی، نوازندگی و انتخاب ساز برای هنرجو از تجربه‌ی بسیار خوبی بر‌خوردارند، بهره­مند است.
در بحث آموزش، هم‌آوای‌ترانه ارائه دهنده‌ی متد‌های نوین آموزشی است که با توجه به آن، در هنرجو هم‌گام با تدریس انگیزه و اشتیاق ایجاد می‌شود که به موجب آن از پسِ تمرینات موسیقی که گاهاً سخت و حوصله سر‌بر است بر می‌آید، چرا که در یادگیریِ هر مهارتی، بعد از داشتن استعداد و علاقه قطعاً تمرین و پشت‌کار بسیار اهمیت دارد که استاد در این میان نقش به سزایی را ایفا می‌کند که این امر در هم‌آوای‌ترانه به خوبی محقق شده است.
هم‌آوای‌ترانه تلاش دارد تا با فراهم نمودن فضایی گرم و آرام و همچنین آموزشی بر اساسِ دانش و تجربه بتواند رضایت مخاطبین خود را جلب نماید.

WhatsApp Image 2021-06-27 at 11.47.54 AM

سازهایی که در آموزشگاه هم آوای ترانه در صطوح مختلف از آماتور تا حرفه‌ای آموزش داده میشود به شرح زیر است:
ساکسفون، گیتار پاپ و کلاسیک، آواز، پیانو، هنگ‌درام، سُلفِژ و صدا‌سازی، هارمونیکا(ساز‌دهنی)، کالیمبا، ترومپت، ترومبون، گیتار بیس، گیتار الکتریک، ملودیکا، آکاردئون، کاخُن، دف، سه‌تار، موسیقی کودک(ارف)، درامز و ادوات پرکاشن، نرم‌افزار‌های ساخت موسیقی(DAW).
یکی از تفاوت های آموزش در موسسه هم آوای ترانه تشکیل ارکستر و گروهی بنام فِرمات بَند است
تمامی اعضای این گروه از هنرجویان با استعداد مجموعه می باشند که پس از گذراندن دوره های آموزشی و با تایید اساتید آموزشگاه می توانند وارد گروه شوند، قطعاً نوازندگی در یک گروه موسیقی در تکامل روند آموزش بسیار اهمیت دارد که در کسب تجربه و بالا رفتن اعتماد به نفس هنرجویان تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.
در این گروه در کنار هنرجویان، اساتید نیز فعالیت به سزایی دارند و همین دلیل میتواند انگیزه ی بسیار زیادی برای هنرجویان محترم باشد.
در این گروه ساز هایی از قبیل: پیانو، کیبورد، گیتار، درامز، ساکسفون، هارمونیکا، پرکاشن، گیتار بیس و غیره استفاده میشود.
قطعات گروه فِرمات بَند هم به صورت قطعات سازی (instrument) که فاقد خواننده بوده و تمام اجزای قطعه برای اجرا با ساز‌های مختلف تنظیم میشود و هم به صورت آوازی(vocal) که قطعات همراه با یک خواننده و یا گروهی از خوانندگان(Choral) می‌باشد اجرا میشود.
اکثر قطعات این گروه در سبک های پاپ و کلاسیک تنظیم شده است. این گروه کاملا مستقل بوده چرا که زیر نظر موسسه هنری هم آوای ترانه میباشد، به همین دلیل از تمام امکانات موسسه از جمله استودیو ضبط صدا و استودیو تمرین بر خوردار است.
همچنین قطعات مورد نظر با توجه به ساز بندی و توان مندی اعضای گروه بطور اختصاصی دوباره تنظیم و نت نویسی می‌گردد که این امر نیز به سریع تر شدن نت خوانی هنرجویان بسیار کمک می‌کند.
این گروه به سرپرستی فرید رشیدی و رهبری علی فرین کیا که خود از موسسین مجموعه هنری هم آوای ترانه هستند تشکیل شده است.
از فعالیت های این گروه میتوان به اجراهای متعددی در سالن های مختلف اشاره کرد از جمله: فرهنگسرای شفق، سالن همایش تهران، سالن منظومه ی خرد، کانون فرهنگی هنری و پرورشی و ....... همچنین تولید موزیک ویدئو های متعددی مانند: قطعه ی ایران، لاو استوری، یلدا، ولنتاین، بهار (عید نوروز)، خانه ی سبز، Rainmaker از یانی اشاره کرد که بصورت تصویری (Video Clip)و صوتی(Audio Music) منتشر شده است و توضیحات کامل تر در مصاحبه ی موسسین این گروه با سایت موسیقی ما بطور مفصل شرح داده شده است که در صورت تمایل می‌توانید مشاهده فرمایید.

همچنین از طریق موسسه‌ی هم‌آوای‌ترانه می‌توانید مجوز ترانه، تک آهنگ، آلبوم،نماهنگ(ویدئو کلیپ) تولید شده توسط خودتان یا استودیو هم‌آوای‌ترانه را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت نمایید.
برای این منظور ابتدا مجوز ترانه گرفته می‌شود و سپس موزیک مربوطه بصورت نهایی(مستر شده) به دفتر موسیقی ارسال می‌گردد و در صورت تایید شدن اجازه‌ی نشر این قطعه صادر می‌شود
در هر مرحله، مورد مربوطه توسط موسسه بررسی شده و در صورت نیاز به شما مشاوره داده می‌شود که قبل از ارسال مواردی که از نظر دفتر موسیقی مورد تایید نیستند اصلاح گردیده و سپس ارسال شود که این موضوع بسیار اهمیت دارد چون روند اخذ مجوز را بسیار سریع‌تر می‌کند.
مواردی چون قالب شعری، فالش نبودن صدا و لحن خواننده، رعایت نکات مهم در میکس و مستر و ......

استودیو هم‌آوای‌ترانه:

شما می‌توانید کارهای تولیدی خود را در موسیقی به استودیو هم‌آوای‌ترانه بسپارید
این استودیو که به تجهیزات با کیفیت و درجه یک مجهز شده است می‌تواند شما را در ضبط و تولید هر چه بهتر شدن کار‌هایتان یاری رساند.
یکی از تفاوت‌های این استودیو داشتن ناظر ضبط برای صدا‌برداری از صدای خواننده و رکورد ساز‌ها است که این ویژگی برای استودیو موسیقی بسیار امر مهمی بشمار می‌رود
یکی دیگر از ویژگی‌های صدا‌برداران استودیو هم‌آوای‌ترانه شناخت انواع ساز‌ها و سبک‌های موسیقی می باشد که در نتیجه حتی اگر افراد آماتور بخواهند کار‌هایشان را ضبط و تولید کنند، نیز در نهایت به یک خروجیِ با کیفیت دست پیدا می‌کنند
این استودیو برای میکس و مستر از پلاگین‌های اورجینال شرکت یونیورسال آودیوُ (UAD)و..... بهره می‌برد که در میکس و مستر بسیار با کیفیت و تاثیر گذار هستند.
همچنین شما می‌توانید یا تمام مراحل تولید یک موزیک را انجام دهید و یا به دلخواه خود یکی از مراحل آهنگ‌سازی و تنظیم- میکس- و یا مستر را با این استودیو کار کنید به عنوان مثال فقط کارتان مستر شود و یا فقط میکس شود یا میکس و مستر و یا فقط آهنگ‌سازی و تنظیم کارتان را به این استودیو بسپارید.

استودیو تمرین:
فضای استودیو‌ی این موسسه حدودا ۳۰ متر و با گنجایش ۱۰ نفر اعضای بَند و گروه می باشد .
تهجیزات فراهم شده در این استودیو شامل درامز با سیمبال کامل، پرکاشن از قبیل کونگا(تومبا) بَنگو، کاخُن، ادوات پرکاشن، دف، تنبک، دایره و غیره می باشد.
همچنین پیانو دیجیتال بسیار با کیفیت از برند یاماها و میکروفن های بسیار با کیفیت کمپانی شور که می تواند یک صدای خوب و دلنشین برای شما هنرمندان بوجود بیاورد.
استفاده از یک میکسر آنالوگ و یک میکسر دیجیتال با امکان ضبط هر لاین بصورت جداگانه که خیلی کاربردی می باشد.
در این استودیو بندهای موزیک با سبک‌های پاپ، پاپ کلاسیک، موسیقی اصیل(موسیقی سنتی) و سبک‌های دیگر و همچنین گروه‌های تئاتری که برای تمرین نیاز به جای مناسب دارند می‌توانند تمرین کنند.
از رزومه استودیوی هم آوای ترانه میتوان به تمرین گروه هایی از قبیل احسان خواجه امیری _رستاک حلاج و خیلی از گروه های تازه تاسیس اشاره کرد.
تلاش ما در هم آوای ترانه همواره پیش رفت به جلو در مسیر بهتر شدن است شما نیز می‌توانید در کنار ما این حس خوب را تجربه نمایید.

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت