بهترین نوازندگان هنگ درام


در این مطلب از موسسه هنری هم آوای ترانه می‌خواهیم شما را با تعدادی از بهترین نوازندگان هنگ درام یا هندپن در دنیا آشنا کنیم؛ لازم به ذکر است چون این ساز در ایران بیشتر با نام هنگ درام شناخته می‌شود ما هم در این مطلب از نام هنگ درام بجای هندپن استفاده کردیم.

با بهترین نوازندگان هنگ درام آشنا شوید

 

آدریان جی پورتیا

 

 

یکی از بهترین نوازندگان هنگ درام در دنیا آدریان جی پورتیا است؛

او درامر/ نوازنده پرکاشن حرفه‌ای مستقر در ملبورن استرالیا می‌باشد.

آدریان نواختن درامز را از ۱۰ سالگی شروع کرد و در ۱۲ سالگی با گروه پدرش تورهای کشور را شروع کرد. او هر هفته اجرا داشت و همین موضوع سبب شد که در سال‌های جوانی تجربه زیادی به دست آورد و در نهایت همان تجربه‌ها به او کمک کرد تا به یکی از بهترین نوازندگان هنگ درام و سازهای کوبه‌ای تبدیل شود.

الکساندر لورا

 

الکساندر لورا هنگ درام

هنرمندی که در سال ۲۰۱۷ نامزد جایزه گرمی در بخش "بهترین آلبوم موسیقی جهان" با همکاری آنات کوهن و تریو براسیلیرو با آلبوم "روزا دوس ونتوس" شد. الکساندر عضو گروه‌های Trio Brasileiro، Caraivana و پروژه Irmãos Lora، دائماً برای اجرای برنامه در برزیل، ایالات متحده و اروپا در حال سفر است.

آرچر و تریپ

 

آرچر و تریپ

آرچر و تریپ با هم بیش از ۲۰ سال تجربه در نواختن هنگدرام دارند. آموزش کلاسیک سامانتا در دوران کودکی و نوجوانی اش در پیانو، کلارینت و آواز به حس متمایز و غریزی ملودی او اجازه داد تا به مهارتی برای بداهه نوازی و آهنگسازی تبدیل شود. و همین امر باعث شد تا در شمار بهترین نوازندگان هنگ درام قرار گیرد.

دن مولکوین

 

دن مولکوین

دن مولکوین یک نوازنده چند ساز آمریکایی و اهل نیوجرسی است. این موسیقی دان حول ابزاری به نام «هنگ درام» متمرکز است، سازی که در سال ۲۰۰۱ در سوئیس ساخته شد. این ساز به نوازنده این امکان را می دهد که تنها با استفاده از دست ها به طور همزمان ریتم و ملودی ایجاد کند. سبک نوازندگی دن که تصمیم دارد محدودیت های موسیقی حول این ساز را کنار بگذارد، هم به زیبایی ملودیک و هم به شدت ضربی است.

با خواندن مقاله هنگ درام چیست بیشتر با این ساز آشنا شوید.

 

دیوید چاریر

 

دیوید چاریر

یکی دیگر از بهترین نوازندگان هنگ درام دیوید چاریر است؛ او به عنوان یک نوازنده مسلط به چند ساز، به ریتم‌ها و ملودی‌ها علاقه خاصی دارد. در سال ۲۰۰۴، او برای اولین بار با هنگ درام آشنا شد. مطالعه وی در مورد این ساز و تمایل او به آهنگسازی باعث شده است که موسیقی خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارد. چه به عنوان یک هنرمند انفرادی، چه بخشی از یک دوتایی یا با یک گروه بزرگتر، او دوست دارد اشتیاق خود را به جهانیان نشان دهد و به مردم کمک کند تا این ساز را کشف کنند.

فرانسیس لکلرک

 

فرانسیس لکلرک

فرانسیس آموخت که در طول زمان مسیر خود را به افق های جدیدی باز کند و از طریق دوره های متعدد درون نگری است که شکل گیری ایده آل خود را آغاز کرد. این عمل یک سری اتفاقات را به همراه داشت که زندگی روزمره او را تغییر داد و یک بیداری شخصی، اما بسیار پرشور در او ایجاد کرد. زمانی که او هنگ درام را کشف کرد، می‌دانست که موسیقی زندگی او را هدایت خواهد کرد.

گابریل پولینا

 

گابریل پولینا

گابریل پولینا یکی دیگر از بهترین نوازندگان هنگ درام می‌باشد؛ او در عین حال درامری اهل ایتالیا است. سبک موسیقی او ترکیبی از (Hang Drum) Music و بیت های الکترونیکی است که به صورت زنده با پدال های برقی، ضربی پخش می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ یک سفر موسیقی را در سراسر استرالیا، آسیا و اروپا آغاز کرد، در این سفر او این امکان را داشت که با نوازندگی با چندین نوازنده در سراسر جهان، فرهنگ ها و سبک های مختلف موسیقی را کشف کند و تحت تأثیر آن قرار گیرد. و همین تجربه‌ها باعث شد تا او نیز یکی از بهترین نوازندگان هنگ درام در دنیا باشد.

جیکوب کول

 

جیکوب کول

روشی که او خود را معرفی می‌کند: «من یک نوازنده حرفه‌ای، درامر، معلم، نوازنده سازهای کوبه‌ای جهانی و پدری مغرور هستم که ریشه در شمال شرقی اروپا دارم، از سن ۷ سالگی موسیقی می‌نوازم و بیش از ۱۰ سال است که تدریس می‌کنم. من فارغ‌التحصیل کالج موسیقی برکلی هستم و این فرصت باور نکردنی را داشته‌ام تا با برخی از بهترین نوازندگان هنگ درام، نوازندگی کنم. امیدوارم بتوانم از طریق موسیقی خود، الهام بخش شما باشم یا به شما انگیزه دهم. موسیقی راه من برای مدیتیشن و بازگشت به این جهان است، این هدیه روح من است. من عاشق اجرا هستم و به دیگران هم یاد می‌دهم که همین کار را انجام دهند.

جرمی نطاق

 

جرمی نطاق

جرمی نطاق، نوازنده چند ساز و مبتکر صدا، همه تأثیرات و تجربیات خود را در یک نمایش منحصر به فرد، پانورامیک، گرد هم آورده است. او در احاطه ۴ هنگ درام و نواختن طبل هایش روی پا، شما را به سرمستی آیین‌های قومی، خلسه آکوستیک و تغزل آهنگ هایش می‌برد.

کابکائو

 

کابکائو

او با کاوش در موسیقی و صدا با سبکی منحصر به فرد، شاعرانه و ضربی خود، فرم هنری را پیش برد و جهان موسیقی هنگ درام/پان‌تام را گسترش داد و به یکی از بهترین نوازندگان هنگ درام تبدیل شد. او فقط یک پسر کم سن و سال بود که با سازهای کوبه‌ای و ریتم، Kabeção عاشق کاوش صدا شد. او که خودآموخته بود، از آن زمان هرگز دست از آزمایش انواع سازها بر نداشت و تأثیرات التقاطی و رویکرد بسیار شخصی خود برای صداگذاری در موسیقی ایجاد کرد.

لورا اینسرا

لورا اینسرا

لورا اینسرا یک کیمیاگر صدا است. او در محل تلاقی موسیقی از سراسر جهان، شیوه های خرد، و فناوری پیشرفته زندگی می‌کند و موسیقی مدرن خود را خلق می‌کند. حرفه او جنبه های مختلفی داشته است از جمله نوازنده چند ساز، معلم موسیقی، درمانگری با موسیقی، آهنگساز و تهیه کننده.

لوران سورو

لوران سورو

او در یک خانواده موسیقیدان بزرگ شد و اشتیاق او به موسیقی خیلی زود خود را نمایان کرد. او از سن شش سالگی شروع به یادگیری پیانو کرد، سپس دامنه مهارت های خود را با مطالعه سازهای کوبه‌ای گسترش داد. ابتدا سبک کلاسیک و معاصر (تیمپانی، ویبرافون و غیره)، سپس پرکاشن از قاره‌های مختلف (congas، cajon، balafon غرب آفریقا) و در نهایت به سراغ هنگ درام رفت.

مارسل هاتر

 

مارسل هاتر

یکی دیگر از بهترین نوازندگان هنگ درام مارسل هاتر است؛ همانطور که او می گوید: "من یک نوازنده هنگ درام از لینز (واقع در اتریش/اروپا) هستم." او اولین هنگ درام خود را در سال ۲۰۱۲ به دست آورد و چون در آن زمان کسی نبود که بتواند به او یاد بدهد که چگونه این ساز را بنوازد، شروع به خودآموزی کرد. او همیشه درباره این تجربه می‌گوید: «به دلیل علاقه بی‌پایان من به این سازها، فصل کاملاً جدیدی از زندگی من آغاز شد و اکنون در حال سفر به سراسر جهان هستم در حالی که کلکسیون هنگ درام های من بیشتر و بیشتر می‌شود.

مومی

 

مومی

مومی یک نوازنده چند ساز ایتالیایی، خواننده، و مهم‌تر از همه، یک نوازنده و سازنده (Hang drum) است. مسیر موسیقایی او از زمانی که تنها پنج سال داشت شروع شد و به عنوان نوازنده پیانو کلاسیک آموزش دید. او بیشتر به تاریخ و تئوری موسیقی پرداخت و از مدرسه موسیقی فارغ التحصیل شد.

نادیشانا

 

نادیشانا

یکی دیگر از بهترین نوازندگان هنگ درام نادیشانا است؛ او یک نوازنده چند ساز، آهنگساز و طراح صدا از سیبری است که رویکرد منحصر به فرد و نوآورانه ای با ترکیب خلاقانه سنت های مختلف موسیقی جهان بر اساس فناوری های معاصر در موسیقی تلفیقی جهانی ایجاد می‌کند. او بر روی بیش از ۲۰۰ ساز در جهان از جمله سازهای ساخته‌ی خود‌ او از سن ۶ نبار با هند پن تسلط دارد.

بهترین نوازندگان هنگ درام - مطلب پایانی

در این مقاله شما را با برخی از بهترین نوازندگان هنگ درام آشنا کردیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

برای اطلاعات بیشتر و چگونگی ثبت نام در کلاس هنگ درام با متخصصین ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت