استعداد موسیقی در کودکان خود را چگونه رشد دهیم؟

استعداد موسیقی در کودکان خود را چگونه رشد دهیم؟

تا به حال به این فکر کرده اید که برای رشد استعداد موسیقایی فرزندتان چه چیزی لازم است؟ برای کودکان مختلف روش های متنوعی وجود دارد، چرا که با توجه به ویژگی های شخصیتی شان راه های کمک کردن به آن ها متفاوت می باشد. با این حال ما سعی کرده ایم در این مطلب از موسسه و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه راه هایی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند استعداد موسیقی در کودکان را شکوفا کرده و باعث پیشرفت آن ها شود!

استعداد موسیقی در کودکان: چگونه با آن برخورد کنیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا فرمولی برای خلق یک هنرپیشه موسیقی وجود دارد؟ چگونه یک خانواده متوجه استعداد موسیقی در کودکان شان می‌شوند؟ آیا فرمول منحصر به فردی وجود دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال‌ها باید بگوییم که به رفتار های کودک‌تان بسیار توجه کنید اگر متوجه استعداد خوبی در کودکان خود شدید سعی کنید که به آنها در دنبال کردن خواسته هایشان کمک کنید این اولین کاری است که شما به عنوان یک پدر و مادر می‌توانید انجام دهید. بیشتر از این اشتباه است، ممکن است کودکان شما در موسیقی استعداد داشته باشند اما به آن علاقه ای نداشته باشند، شما هرگز نمی‌توانید آن‌ها را با اجبار به سمت و سویی سوق دهید و این عمل تلاشی بیهوده می‌باشد.

روش هایی برای کمک به کودکان با استعدادِ‌مان

روش هایی برای کمک به کودکانِ با‌استعدادِ‌مان

Lauren A. Sosniak، یک دانشیار از دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، مطالعه‌ای انجام داد که طرح کلی بسیار واضحی از چگونگی رشد استعدادهای استثنایی ارائه می‌دهد. او با بیست و یک پیانیست مصاحبه کرد تا درک کند چه چیزی در ایجاد دستاوردهای برجسته‌ی آن‌ها در موسیقی دخیل است و چگونه این امر با رشد کلی استعداد مرتبط است. نتایج این مطالعه بدین شرح بود:

روش هایی برای کمک به کودکان با استعدادِ‌مان ۱٫ پرورش استعداد موسیقی در کودکان زمان زیادی می‌برد و نیازمند صبر و حوصله است:
شاید تعجب کنید اما رشد یک استعداد موسیقی معقوله ای زمان بر می‌باشد و به طور متوسط ​​هفده سال کار مداوم از زمانی که کودکان شروع به آموزش می‌کنند تا زمانی که او به رسمیت شناخته شود و نوازنده یا موسیقی‌دان حرفه ای شود طول خواهد کشید(نیاز به آموزش موسیقی کودکان در بازه زمانی بلند مدت می‌باشد). پس خانواده ها باید صبر داشته باشند و فشار بیش از حد به کودکان خود وارد نکنند.
۲٫ هدف اولیه آنها تبدیل شدن به یک نوازنده‌ی حرفه ای نبود!
همه پیانیست‌هایی که با آن‌ها مصاحبه شد، شروع به نواختن یک آلات موسیقی کردند، بدون این‌که قصد تبدیل شدن به نوازندگان سطح کنسرت را داشته باشند. آن‌ها به سادگی علاقه‌مند به یادگیری یک ساز موسیقی بودند و همین علاقه ساده عامل پیشرفت استعداد آن‌ها می‌باشد.
۳٫ والدین آن‌ها نشانه‌ی خاصی در راستای استعداد موسیقی در کودکان خود مشاهده نکرده بودند:
با کمال تعجب، آن‌ها در سنین پایین هیچ استعداد غیر عادی از خود نشان نداده بودند، والدین آن‌ها تصمیم گرفتند که آن‌ها موسیقی بیاموزند، نه برای این‌که آن‌ها استعداد زیادی در موسیقی داشتند بلکه چون فکر می‌کردند موسیقی هنر فوق‌العاده ای برای آموختن است.
۴٫ استعداد استثنایی آنها در نوجوانی مشخص شد:
این افراد تا سن سیزده یا چهارده سالگی، پس از گذراندن چندین سال درس و تمرین روزانه، تازه معلم یا والدین‌شان متوجه شدند که می‌توانند با موسیقی خود کارهای بیشتری انجام دهند. این بدین معناست که اگر استعداد موسیقی در کودکان خود را متوجه نشدید، نگران نباشید چرا که فرزند شما زمان زیادی برای موفقیت دارد.
۵٫ توجه جدی به موسیقی:
پس از این‌که خانواده ها متوجه استعداد موسیقی در نوجوانان خود شدند، پیانیست ها شروع به صرف زمان بسیار بیشتری برای تمرین های خود کردند و به جزئیات و تکنیک های موسیقی توجه جدی پیدا کردند. پس اگر شما هم متوجه استعداد کودک خود شدید و خود او نیز به موسیقی علاقه‌مند بود به او کمک کنید تا به شکل حرفه‌ای‌تری آموزش ببیند. برای این‌کار می‌توانید با شرکت در کلاس موسیقی کودکان آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه فرزندتان را در مسیر صحیح آموزشی با محیطی امن، گرم و صمیمی قرار دهید و شاهد پیشرفت روز افزون او در یادگیری موسیقی باشید.
۶٫ مشارکت در فعالیت های گروهی موسیقی:
آن‌ها در مسابقات موسیقی، تست های آزمایشی و فعالیت های عمومی‌ موسیقی شرکت می‌کردند و این آغاز مسیر این افراد برای تبدیل شدن به پیانیست های بزرگ بود. البته نیاز است که باز هم تاکید کنیم که انتخاب خود کودک برای پیشرفت در چنین مسیری بسیار در موفقیت او تاثیر گذار می‌باشد. مشارکت در فعالیت های گروهی موسیقی

استعداد موسیقی در کودکان: یک تکامل طبیعی

نوازندگان در مطالعه سوسنیاک، آموزش پیانو را با هدف تبدیل شدن به یک پیانیست برای اجرا در کنسرت های بزرگ شروع نکردند و این یک تکامل طبیعی بود. اگر چه والدینشان شاهد استعداد موسیقی کودکان شان بودند، اما به آن‌ها فشار نمی‌آوردند و برخی از والدین این افراد حتی خودشان اهل موسیقی نبودند. این مطالعه به خوبی نشان دهنده‌ی این می باشد که استعداد موسیقی در کودکان تنها راه تبدیل آنها به نوازندگان فوق‌العاده نمی‌باشد و فرزندان شما ممکن است در هر مرحله‌ای از زندگی‌شان به موسیقی روی بیاورند، مسئله مهم علاقه است!
فرقی ندارد کودکان شما در موسیقی استعداد داشته باشند یا نه، سفر موسیقی برای هر یک از فرزندان ما متفاوت خواهد بود. برخی به عناوین بالایی در این زمینه دست خواهند یافت و برخی دیگر از نواختن یک ساز در جمع خانواده لذت خواهند برد، در حالی که برخی دیگر از گوش دادن به موسیقی با عشق و قدردانی عمیق لذت خواهند برد.
هر مسیری را که فرزند شما در موسیقی انتخاب کند، تکامل و روند مربوط به آن زمان و صبر والدین و فرزندان را می‌طلبد. همانطور که فرزندتان را در زمینه ای از موسیقی مشاهده می‌کنید که در حال تلاش و یادگیری می‌باشد، او را تشویق کنید تا سخت کار کند، از مسیری که در آن قرار گرفته است لذت ببرد، و مطمئن باشید که در نهایت، نتیجه زحماتش را خواهد گرفت. استعداد موسیقی در کودکان: یک تکامل طبیعی کلام آخر:
بسیاری از والدینی که نشانه‌هایی از نبوغ را در فرزند خردسال خود می‌بینند، احساس می‌کنند که مجبور هستند بی وقفه آن استعداد‌ها را بی درنگ شکوفا کنند و می‌ترسند که اگر این کار را نکنند، پتانسیل کودک، هر چند چشم گیر باشد، برای همیشه از دست خواهد رفت. این پتانسیل می‌تواند در موسیقی، ورزش، ریاضی یا هر موضوع دیگری باشد که کودک در سنین پایین استعداد استثنایی خود را نشان می‌دهد اما با این حال این خانواده ها باید این را به خاطر داشته باشند که استعداد موسیقی در کودکان بخشی از وجود آن‌ها می‌باشد و با بیشتر شدن سن آن‌ها تغییر زیادی پیدا نخواهد کرد. در نهایت توصیه می‌شود که خانواده ها بیشتر سعی کنند مشوق خوبی باشند و تا جای ممکن، امکانات لازم را برای کودک خود فراهم کنند و از اجبار کردن و فشار آوردن زیاد خود داری کنند و بجای آن تلاش کنند در کودک‌شان علاقه ایجاد کنند یکی از مؤثر ترین راه های ایجاد علاقه در کودک، همراه شدن با او در هنگام تمرین کردن است. وقتی با او در تمرین کردن مشارکت می‌کنید، به او انگیزه می‌دهید تا برای رشد بیشتر هرچه می‌تواند تلاش کند و در این مسیر هیچ گاه نا امید نشود.

 

برای ثبت نام در کلاس آموزش موسیقی به کودکان با متخصصین ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت