آموزش درامز در هم آوای ترانه

در موسسه هنری هم آوای ترانه آموزش درامز با ست درامز آکوستیک و در یک فضای بسیار مناسب تدریس می‌شود.

قبل از پرداختن به مراحل آموزش در کلاس درامز، در مورد دو نوع از درام یعنی آکوستیک و الکترونیکی یا وی درام مختصری توضیح داده می‌شود، چون برای یادگیری درامز داشتن اطلاعات راجع به اینکه چه نوع سازی را تهیه کنید بسیار مهم است؛ در صورت انتخاب اشتباه، هم نمی‌توانید خوب تمرین کنید و هم اینکه در نهایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

ساز درامز آکوستیک در حالت استاندارد از پنج تکه طبل به نام های کیک (Kick)، اِسنر (Snare)، های تام(High tom)، مید تام (Mid Tom) و فلور تام (Floor Tom) و همچنین دو قسمت دیگر به نامِ -های هت- (High Hat) و کِرَش (Crash) و پدال های مخصوص آن، که روی هم هفت تکه میشود تشکیل شده است که حتما در ابتدای کلاس درامز باید تهیه شود.

نوع دیگری که برای آموزش درامز می‌توانید تهیه کنید درامز الکترونیکی یا وی درام (V Drum) است که از نظر تعداد تکه ها مانند آکوستیک است؛ اما چون جنس تکه های آن ترکیبی از پلاستیک، سیلیکون، پارچه و یا تور  می‌باشد بدون اتصال به امپ و یا هدفون صدایی از آن تولید نمی‌شود؛ این مدل از درامز برای کسانیکه می‌خواهند در  آپارتمان تمرین کنند بسیار گزینه‌ی مناسبی است چرا که همانطور که گفته شد هم می‌توان برای تمرین از هدفون استفاده کرد و هم اینکه ولوم صدای خروجی را نسبت به محیط تنظیم نمود، اما صدای  درامز آکوستیک قابل کنترل نیست و در ابتدای تمرین زیاد بوده و در صورت داشتن همسایه قابل استفاده نمی‌باشد. برای هر دو مدل درامز در کنار مواردی که گفته شد حداقل یک جفت چوب درامز و یک صندلی درامز نیز می‌بایست تهیه شود.

با دیدن فیلم آموزشی درامز با این موارد بیشتر آشنا شوید.

آموزش درامز به همراه استاد

 

مراحل آموزش درامز در موسسه هنری هم آوای ترانه:

در این موسسه ساز درامز در دو سبک پاپ و پاپ راک آموزش داده می‌شود؛ در ابتدای مسیر آموزش، با چوب های اصلی درامز  و در ادامه با طبل ها و سیمبال های درامز آشنا می‌شوید و سپس طریقه‌ی درست ضربه زدن با چوب های مخصوص این ساز را می‌آموزید؛ ساز درامز با چوب‌های مختلفی اجرا می‌شود که داشتن اطلاعات کافی نسبت به این چوب‌ها در نوازندگی این ساز بسیار مهم است.

یکی از سختی های یادگیری درامز استفاده از هر دو پا و هر دو دست بطور هم زمان می‌باشد بنابراین در کلاس‌های این ساز تمرین های مخصوصی برای تقویت و جدا سازی آنها وجود دارد که هنرجو می‌بایست در ابتدا حتما مدتی آنها را تمرین کند، پس از تمرین های مربوط به تقویت دست و پا ها کار با مترونوم و آموزش ریتم های ساده آغاز می‌شود.

در ادامه آموزش، وقتی که هنرجو توانست ریتم ها را به خوبی اجرا کند آنها را همراه با موزیک های مشخصی که از قبل برای روند کلاس طراحی و انتخاب شده است تمرین می‌کند.

کم کم برای وصل کردن قسمت های مختلف ریتم ها با تکنیک پاساژ آشنا می‌شود که در نواختن ساز درامز تکنیک بسیار مهمی محسوب می‌شود و در ادامه چگونگی هماهنگی با موسیقی و داینامیک و اکسنت ها را می‌آموزد.

 

تمرین با مترونوم و کار کردن با آن

کار با مترونوم در موسیقی بسیار مهم است؛ در مورد سازهای ضربی یا کوبه ای مانند درامز مترونوم  وسیله ای کاملا واجب محسوب می‌شود.

در روند آموزش این ساز، ابتدا ضرب‌ها و میزان‌ها بطور کامل توضیح داده می‌شود و در ادامه کار با مترونوم در ریتم ها و میزان های مختلف در کلاس همراه با استاد درامز تمرین می‌شود. نواخت درست بر روی ضرب‌ها و نگه داشتن سرعت در طول زمان، مهارت مهمی است که یک هنرجوی درامز حتما باید به خوبی آن را تمرین کند. حتی با تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه‌ای در این ساز، کار با مترونوم تمام نمی‌شود؛ در نظر داشته باشید که  در یادگیری و نوازندگی اکثر سازها بعضی از مدل های تمرینی همیشه باقی می‌مانند و پایانی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود.

 

سبک های آموزشی ساز درامز

همان طور که گفته شد در موسسه و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه این ساز در دو سبک پاپ و پاپ راک تدریس می‌شود؛ در هر دو سبک هنرجو ابتدا ریتم های مربوط به هر کدام از سبک‌ها را می‌آموزد و سپس در کلاس به همراه آهنگ‌ها و بَکینگ ترک های مناسب که از قبل برای این ساز طراحی شده است آن ها را تمرین می‌کند. با این مدل آموزشی، فرد هم ریتم نوازی درامز را می‌آموزد و همک در عین حال همنوازی با ارکستر موسیقی را یاد می‌گیرد؛ در روند یادگیری درامز، آموزش همنوازی امر مهمیست که با این روش هنرجو به خوبی بر روی آن کار می‌کند.

 

دوره های پیشرفته آموزش درامز

در دوره های حرفه ای و پیشرفته برای کسانی که درام آکوستیک دارند کوک کردن درام که بسیار در صدا دهی ساز تاثیر دارد آموزش داده میشود و همچنین ریتم های ترکیبی و پر سرعت با هنرجو کار میشود؛ در این سطح از آموزش و یادگیری ساز درامز مباحثی در رابطه با هم نوازی با ارکستر مانند سوال و جواب، توقف های مناسب و جمله بندی های صحیح نیز در کلاس ساز درامز آموزش داده می‌شود که برای یک نوازنده درامز در سطح حرفه ای بسیار مهم می‌باشد.

 

برای استعداد یابی و ثبت نام در کلاس آموزش درامز می‌توانید با متخصصین ما در موسسه و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت