معرفی ساز گیتار الکتریک

musicmakerscalgary-types-of-electrical-guitars

گیتار الکتریک به نوعی از گیتار گفته می شود که صرفا از خود صدایی ندارد و برعکس دیگر گیتار ها اکثرا بدنه آن توپر است و برای تولید صدا به دستگاه هایی به نام افکت و امپلی فایر متصل می گردد و به همین دلیل به این نوع از گیتار، گیتار الکتریک می گویند.

electric_anatomy_large

بدنه گیتار الکتریک از چوب و تمام ۶ سیم های آن فلزی هستند. البته مدل های ۷ سیم و مدل های متفاوت آن نیز با ۲ یا ۳ دسته و … نیز برای این ساز وجود دارد. با این گیتار  در سبک های بسیار زیاد و متنوعی مانند راک و متال و مشتقات آنها نواخته می شود.

بسیار مهم است که بدانید نیازی به یادگیری انواع دیگر گیتار قبل از گیتار الکتریک نیست و این ساز با وجود شباهت های بسیار به سایر گیتارها، تفاوت های زیادی نیز با آنها دارد و به همین دلیل این گیتار یک ساز مستقل برای خود محسوب می شود و هیچ مکتب نواختن گیتار پیش نیاز این ساز نبوده و شما می توانید از ابتدا شروع به یادگیری گیتار الکتریک نمایید.

پروسه تولید صدا در این ساز به این گونه است که صدا از طریق پیکاپ های گیتار به دستگاهی به نام افکت منتقل شده در آنجا پردازش شده و تغییر پیدا می کند و از طریق امپلی فایر به گوش شنونده می رسد. برای انتخاب سبک لازم است اطلاعات زیادی در مورد سبک های مختلف این گیتار داشته باشید.
گیتار الکتریک انواع مختلفی دارد و بسته به نوع سبک با پیک و یا با انگشت نواخته می شود که البته سبک های نواختن آنها هم با هم متفاوت است. pickups-vs-pickups

از بزرگان این ساز می توان به جو ساتریانی،اینگوی مالمستین، پل گیلبرت، دیوید گیلمور، ادی ون هالن، اسلش، گری مور و … اشاره کرد که هر کدام از بزرگانی که نام برده شد سبکی متفاوت از دیگری دارند.

Untitled_design_7_7ee768d2-b4eb-4456-9250-d4301d851c3b_grande-pichi

 

برای انتخاب سبک لازم است اطلاعات زیادی در مورد سبک های مختلف این ساز داشته باشید.
این گیتار انواع مختلفی دارد و بسته به نوع سبک با پیک و یا با انگشت نواخته می شود که البته سبک های نواختن آنها هم با هم متفاوت است.

سبک راک و متال از سبک های اصلی گیتار الکتریک محسوب می شوند که البته این گیتار در سبک های دیگر مانند جز، بلوز، پاپ و غیره نیز کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که تمام مواردی که در بالا توضیح داده شد در کلاس گیتار الکتریک با هنرجوی این ساز کار می شود؛ در ابتدا تکنیک های نوازندگی را می آموزد و سپس استاد گیتار الکتریک در مورد انواع پیکاپ، دستگاه افکت و امپلی فایر بطور کامل توضیح میدهد تا هنرجو پس از تمرین و آموزش در کلاس گیتارالکتریک با انتخاب سبک مناسب و همچنین تولید صدایی گوش نواز به نوازندگی بپردازد.

 

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس گیتار الکتریک می توانید از قسمت مشاوره با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت