استاد سعید رشیدی مدرس گیتار پاپ و کلاسیک

استاد سعید رشیدی مدرس گیتار پاپ و کلاسیک

استاد سعید رشیدی آهنگساز نوازنده و مدرس گیتار پاپ و کلاسیک در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد.
ایشان از سال ۱۳۶۸ گیتار کلاسیک را در فرهنگ خانه ی اقدسیه نزد استاد سیامک مهاجر آغاز نمود همچنین مبانی و تئوری موسیقی را از استاد داوود جعفری فرا آموخت در ادامه در سال ۱۳۷۵ موفق به دریافت مدرک گیتار با گرید پنج از تیرینیتی کالج لندن گردید.
عضو کانون هنرمندان ایران در سال ۱۳۷۸ و همچنین خانه ی موسیقی سال ۱۳۸۳٫
برگزار کننده و عضو فعال مستر کلاس های سرکار خانم استاد لیلی افشار دکتری گیتار و مدرس دانشگاه مِنفیس آمریکا در سالهای ۸۱ و ۸۲٫
تایید شده از وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان مدرس گیتار پاپ و کلاسیک در سال ۱۳۸۵٫
عضویت در گروههای مختلف موسیقی از جمله گروه مهاجر ۱۳۷۶ و گروه چهارفصل ۱۳۷۹ ایشان در سال ۱۳۸۵ به همراه افشین جیحون و فرید رشیدی گروه موسیقی فَروَهَر را تشکیل داد که این گروه تا چند سال ادامه یافت و توانست کنسرت های زیادی را در تهران بر گذار کند.
یکی از آثار بسیار مهم استاد سعید رشیدی مدرس گیتار پاپ و کلاسیک که برای اولین بار در ایران به نشر رسید تالیف اولین کتاب آموزش گیتار کلاسیک به خط بریل مخصوص نابینایان می باشد که بسیار بازخورد خوبی را به همراه داشت در سال ۱۳۸۸٫
همچنین ایشان به همراه علی فرین کیا و فرید رشیدی از موسسین موسسه ی هنری و آموزشگاه موسیقی هم آوای ترانه می باشند که از سال ۱۳۹۰ آغاز به فعالیت نمود. استاد سعید رشیدی در طی این سالها در ضمینه ی اجرا , تدریس , نوازندگی در قطعات و آلبوم های موسیقی مانند آلبوم معرفی- آلبوم تمنایی برای بیداری(به زبان انگلیسی)- آلبوم وقتی هستی و …..فعالیتی مستمر داشته اند.

کتاب

اساتید موسسه هم آوای ترانه

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت