نکات لازم برای خرید گیتار

دسته‌ی گیتار تاب نداشته باشد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید گیتار به آن توجه شود، دسته‌ی گیتار است. دسته‌ی گیتار به‌هیچ‌وجه نباید انحنا یا به‌اصطلاح تاب داشته باشد.
سیم‌ها گِز نزند
ساختمان گیتار دارای ۱۲ قسمت (۱۲ فِرِت )عمودی و ۶ سیم می باشد که کلا ۷۲ نت را تشکیل می‌دهند.
انگشت دست چپ را کاملا پشت فِرِت (خطوط فلزی جداکننده روی دسته‌ی گیتار) قرار دهید در این حالت باید صدایی رسا، شفاف و بدون نویز یا اصطلاحً گِز تولید شود البته در گیتار های آماتور برای نو آموزان به دلیل ارضان قیمت بودن ساز مقدار بسیار کمی از گِز را می توان فاقد اشکال دانست که این مقدار نباید آزار دهنده و در تمام فِرِت ها باشد
همچنین برای گز نزدن در شروع کار بهتر است اکشن گیتار پایین باشد. اکشن گیتار همان فاصله‌ی سیم‌ها تا دسته‌ی گیتار است.
فِرت‌ها موازی باشند
فِرت‌ها درواقع نقش تقسیم‌بندی سیم‌ها به فواصل زمانی مساوی را دارند؛ پس خیلی مهم است این خط‌ها کاملا عمود بر دسته‌ی گیتار و درنتیجه موازی باشند تا فواصل نت‌ها به درستی رعایت شود.
خرک کاملا صاف باشد و سیم‌ها کاملا مماس بر صفحه‌ی انگشت‌‌گذاری باشند
باید دقت کنید خرک در جای خود ثابت بوده و همچنین سیم‌ها روی صفحه‌ی انگشت‌گذاری نه آن‌قدر بالا باشند که باعث خستگی دست شوند و نه آن‌قدر پایین باشند که به گزخوردگی سیم بینجامند.
پشت دسته‌ی گیتار بیش از حد گرد نباشد
باید دقت کنید دسته‌ی گیتار حالتی C شکل یا U شکل داشته باشد. توجه کنید گیتار‌های غیر استاندارد با دسته‌های گرد می‌توانند برای همیشه پوزیسیون دست شما را خراب کنند.
گوشی کوک خراب نباشد
گوشی های گیتار توسط چرخ دنده هایی سیم های گیتار را سفت یا شل میکنند که با این کار میتوان به کوک مورد نظر برای هر سیم دست پیدا کرد
باید توجه داشته باشید که این چرخ دنده ها دارای شکستگی و یا هرز شدگی نشده باشند.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت