استاد علی فرین کیا مدرس ساکسفون و پیانو

علی فرین کیا مدرس ساکسفون و پیانو در سال ۱۳۶۵ در شهر تهران متولد شد. وی موسیقی را از سال ۱۳۸۱ نزد استاد سنتور خود جناب آقای اطهری نژاد شروع کرد، سپس دوره های آموزشی سلفژ و آواز را فرا گرفت و در نهایت پس از قبولی در آزمون نهایی با پیوستن به گروه شایان به اجرای خود ادامه داد.

او تا سال ۱۳۸۷ در گروه شایان فعالیت داشته و در حدود ۶۰۰ اجرای تلویزیونی و صحنه ای همراهشان بوده است. در همین مدت دوره های تئاتر و حرکات موزون را نزد استاد اصغری ماسوله گذرانده است. در سال ۱۳۸۵ وارد دانشگاه موسیقی در مقطع فوق دیپلم شد و هم اکنون فارغ التحصیل کارشناسی موسیقی جهانی در گرایش نوازندگی ساز ساکسفون می باشد.

همچنین در سال ۱۳۸۷ با تشکیل گروه قاصدک و فرشته آزادی در زمینه سلفژ، تئوری موسیقی، آواز و فن بیان به نوجوانان، اجراهای متعددی در جشنواره های مختلف داشته و در جشنواره سروده های محله به رهبری و سرپرستی ایشان کسب امتیاز نموده اند.

سپس در سال ۱۳۸۸ با جمع آوری تعدادی خردسال ۵ و ۶ ساله گروه همخوانی خانه فرهنگ مهر آور تشکیل شد. علاوه براین به اجراهای متعددی در نواختن ساکسفون در سال ۱۳۸۸ در گروه فروهر، در سال ۱۳۸۹ در حین خدمت مقدس سربازی در کنار یگان موزیک نیروی هوایی ارتش در بیت رهبری نزد مقام معظم رهبری و همکاری های متعدد با گروه های تئاتر مثل نمایش عروسکی فاوست به کارگردانی آقای حسینی در سال ۱۳۹۰می توان اشاره کرد.

اجراهای متعدد در دانشگاه و در نهایت اجرا با زنده یاد مرتضی پاشایی و بهنام صفوی، مهدی احمدوند و اجرای گروه کُر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد ۴ به رهبری استاد شیخ رضایی در تالار وحدت و همچنین گذراندن دوره ی رهبری نزد استاد میلاد عمرانلو، گذراندن دوره ی صدابرداری زیر نظر وزارت ارشاد تحت نظر اساتید برجسته همانند استاد آزادگان مهر و سرکار خانم بخشایش در خانه موسیقی همچنین داشتن مدرک پداگوژی پیانو زیر نظر استاد پویان آزاده جز سوابق ارزشمند این هنرمند محسوب می شود.

از دیگر فعالیت های علی فرین کیا مدرس ساکسفون و پیانو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
در سال ۱۳۹۰ به همراه فرید رشیدی و سعید رشیدی موسسه هم آوای ترانه را تاسیس کرد.
همچنین در سال ۱۳۹۳ گروه ارکستر منظومه به رهبری ایشان تاسیس شد.
داوری جشنواره کانون فرهنگی پرورشی آموزشی در سال ۹۸
و در نهایت تاسیس گروه فرمات بند به رهبری ایشان و سرپرستی فرید رشیدی.
و در پایان شایان ذکر است اینجانب موسیقی خود را نزد اساتیدی به نام همچون میلاد عمرانلو، دکتر فرید عمران، وارطان ساهاکیان، ورژ ملیکیان، زنده یاد پیتر سلیمانی پور، حامد پورساعی، سعید خرم شاهی و آزاده شیخ رضایی گذرانده ام.

علی فرین کیا داور چهردهمین جشنواره سرودخوانی علی فرین کیا داور جشنواره سرودخوانی

اساتید موسسه هم آوای ترانه

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
باز کردن چت